mandag, juni 05, 2006

Nå er VM her - veldig snart!

Det er mye fotballskriveri på bloggen min for tida... sånn er det når det snart er VM.
Det er lite som komemr opp på nivå med et fotball-VM... Se den enorme teknikken til sør-amerikanerne, den er det faktisk bare å ta av seg hatten for! Ronaldinho, Robinho, Riquelme, Kaka, Messi. Fantastiske spillere hele gjengen! Leste en artikkel om Riquelme i dag, og der var det et sitat som bare må gjentas;

«Vil man fra A til B vil de fleste av oss ta motorveien for å komme seg så raskt som mulig frem. Riquelme derimot ville valgt den svingete veien over fjellet med den nydelige utsikten som tar seks timer i stedet for to »
Jorge Valdano, tidligere argentisk legende

Er ikke det fantastisk? Det er en seier for fotballen! Jeg kjenner jeg får gåsehud av å lese det! Jeg kan nesten ikke vente med å se tunneller, finter og brassespark i stede for norske langballer, "forteste vei til mål" og defensiv fotball!!

Her er mitt VM-drømmelag i 4-4-2
keeper: Petr Chech
høyre back: Emmanuel Eboue
venstre back: Roberto Carlos
stopper: Alessandro Nesta
stopper: John Terry
høyre midtbane: David Beckham
venstre midtbane: Ronaldinho
sentral midtbane: Juan Roman Riquelme
sentral midtbane: Kakà
spiss: Thierry Henry
spiss: Andriy Shevchenko

Hva er ditt drømmelag? Skriv inn!

4 kommentarer:

Tor Gunnar sa...

Mitt drømmelag (stor fare for at jeg har glemt noen, men men):

keeper: Petr Chech

høyre back: Lilian Thuram
venstre back: Roberto Carlos
stopper: Alessandro Nesta
stopper: Rio Ferdinand

høyre midtbane: David Beckham
venstre midtbane: Ronaldinho
sentral midtbane: Steven Gerrard
sentral midtbane: Kakà

spiss: Thierry Henry
spiss: Andriy Shevchenko (skulle gjerne valgt Eto'o, men Kamerun er jo ikke med)

Eirik Fjeld sa...

Ikke så ulik fra meg det der onkel Tor ;)

Nina sa...

Har ikke noe drømmelag å komme med i dag, men jeg er bare innom med en liten hilsen om en god dag!! Nyt det fine været!

Tor Gunnar sa...

he he....Det måtte jo bli litt likt deg vet du - du er tross alt ekspert på slike ting! Ellers har vi nok sansen for mange av de samme spillerne.

Bare én dag igjen nå!!!!! Ü