søndag, desember 10, 2006

Hendel's "Messiah"

I går var vi på Hendel's Messiah i den store anglikanske katedralen, det var utrolig flott! Akustikken var utrolig bra og koret, sangerne og de som spilte instrumenter visste hva de gjorde :) Det gjorde dirigenten også... Lurer egentlig på hvor mye påvirkning han har på de som opptrer... Har alltid lurt på det. De må jo nødvendigvis vite hva og når de skal spille... :)
Uansett hvor mye påvirkning... Det var en flott forestilling, og hovedsangen "Hallelujah" var fantastisk! Virkelig verdt penga. Den gamle dama som satt ved siden av meg lurte på hvordan jeg hadde blitt interessert i klassisk musikk. Var vist ikke vanlig å se folk på min alder der. Hun lurte på om jeg hadde syngi i guttekor :) Jeg sier ikke mer...!

3 kommentarer:

Tor Gunnar sa...

he he.... Kanskje vår tids siste kastratsanger?...he he

Men seriøst - det høres ut som en skikkelig flott opplevelse. Gotisk arkitektur blandet med flott klassisk musikk = god opplevelse. Hadde slettes ikke hatt noe imot å vært på en liknende konsert. Faktisk er det slik at jeg bruker å se/høre nyttårskonserten - tradisjon altså.

Håper ellers at livet er godt for dere i Liverpool! Jeg er for min del litt deppa over at jeg ikke har hatt tid til å ta en tur...Skulle gjerne vært på sist hjemmekamp...4-0 over Fulham! ü

Stay warm!

Eirik Fjeld sa...

Det var skikkelig flott! Her i liverpool er det jo bare bra! Du skulle nok vært på anfield i helga ja... :)
Ellers så får jeg ikke logga meg på på blogge din for å kommentere... merkelig! Men stå på agurk Tor! :)

Anonym sa...

Uffda! - kommentarene dine er savnet!