lørdag, august 26, 2006

Tour of North England!

Da var vår ferietur i Nord-England over for denne gang. Det er uten tvil mye spennende å se i Nord-England. Har vært innom Peak District hvor vi besøkte Speedwell Cavern i Castleton. Vi har sett fotballkamp (bombe! se fotballbloggen min), vi har sett masse forskjellige slott og katedraler, blant annet Howard Castle nord for York, Whitby Abbey, Durham Cathedral, forskjellige steder på Hadrians Wall (Vindolanda, Housesteads), Carlisle Castle og det fantastiske Lake District. I tillegg har vi kjørt gjennom mange koselige landsbyer. En som burde nevnes er Goathland sørvest for Whitby. Var også en tur innom Skottland. Byen Gretna ligger rett over grensa nord for Carlisle, så da plusser vi på et nytt land :)

Her følger noen bilder fra turen:

Speedwell Cavern


Howard Castle

Mye Lyng!

Her i Goathland

Whitby Abbey

Durham Cathedral

Hadrian's Wall


På Lake Windermere i Lake District

8 kommentarer:

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

nice.. England e undervurdert altså som ferieland altså..Fantastisk bilde av dæ der i bakgrunnen:)

Tor Gunnar sa...

Høres ikke så kjipt ut nei! ü
"Her i Goathland"-bildet minner meg kjapt om Narnia-filmen.

Kos dere masse!

patrick sa...

fantastisk ferie!! håper dere fikk nyte turen skikkelig!!!

jeg synes nesten litt synd på rakel, plutslig forandra fotball monsteret(eirik) seg til kanon monsteret...

Tor Gunnar sa...

Patrick: kanonmonsteret slik som i kirkelig kanon, eller mer sånn kanomonsteret? ü

Eirik Fjeld sa...

Litt spesielt om det er den kirkelige kanonen...vet ikke helt åssen jeg blir det!?

Tor Gunnar sa...

Jeg tenkte litt mer på sånne kanoniske tekster - kirkens kanon. Men jeg skal imidlertid ta selvkritikk på at man sikkert kan kalle noen får et kanonmoster. ü

Eirik Fjeld sa...

Det var det jeg mente TG, men sa det kanskje ikke bra nok... hehe

patrick sa...

jeg er utlending jeg!!! skjønner ikke helt den norsk stavingen, for det var feil skrevet?? eller tok jeg den bare ikke????