søndag, juli 09, 2006

VM's triste farvel

Da var VM over for denne gang, og Italia vant vel fortjent VM-gull. De har faktisk imponert meg med sitt u-italienske spill gjennom VM-s 7 kamper. Mer vil jeg ikke si om det, for det er nesten så det ikke bryr meg nå vel 45 minutter etter det siste straffesparket...

Dette var nemlig stedet jeg skulle hylle den fantastiske og sin generasjons beste europeiske spiller. Jeg skulle hylle han som en av de aller beste i verden, når han som kaptein skulle heve VM-trofeet i sin aller siste fotballkamp. Det blei absolutt ikke sånn jeg hadde tenkt. Hva skjer med Zinedine Zidane? INGENTING, ikke en gang det Materazzi sa, kan forsvare den utrolige handlingen til franskmannen. Springskalle hører faktisk ikke hjemme på en fotballbane, nei, faktisk ikke noe sted! Har ikke ord for hvor skuffa jeg blei over det som skjedde. Satt bare å blåste i hva som skjedde videre i finalen...
Zidane var en fantastisk spiller, og svært få vil komme på nivå med han, men dette Zidane, skuffet meg, ja faktisk en HEL fotballverden! Du kunne blitt helt, du blei syndebukk med STOR S!

Synd, men helt sant! God natt!

9 kommentarer:

Tor Gunnar sa...

Trist, det var det det var!
Heller ikke jeg vil forsvare det som skjedde, men jeg ser ikke bort fra at jeg kan ha forståelse for det - avhengig av hva som faktisk ble sagt! Jeg mener ikke å rettferdiggjøre vold som svar på et muntlig angrep, men kanskje er ikke vår italienske venn helt plettfri han heller? Tråkket han kanskje over 'vær varsom'-grensen? Eller er det bare slik at Zidane uprovosert fant ut at han skulle måke ned en spiller med hodet siden det tross alt var siste kampen hans?

Anonym sa...

Hyll Zizou! Hyll! Hyll!
Forza Azzuri!

Eirik Fjeld sa...

TG: klart det finnes en annen side av saken også, og det var jo det som ble sagt av Materazzi. Kan ikke ha vært noen gode ord. Men det som skuffet meg var at Zidane, som den rutinerte spilleren og det forbildet som han er, kunne gjøre noe sånt. Sett i ettertid, kan jeg forstå han, men ikke forsvare det han gjorde. Håper han allikevel blir husket for den fantastiske spilleren han er og har vært, framfor det ene sekundet han mistet hodet...

Fjalessio: hvem er du? Si det gjerne, så skal vi diskutere litt ;)

Anonym sa...

Fjalessio er det siden av Kristoffer Fjalsett som sympatiserer uhemmet med Italia.
Koz

Eirik Fjeld sa...

tenkte jeg med det ikke, at det var Kristoffer, det måtte jo være han som kom med en sånn kommentar. Jeg ler av deg, Kristoffer ;)

Anonym sa...

Gutter! Skjerp dere!
Zidane er en fotballspiller, vi kjenner han ikke som noe annet. Faktisk en av tidenes beste.
Skal dere la den lille greia overskygge alt det andre?
Jeg ler av dere, småtasser. Slikt tåler vi.
(Litt opprørt nå)

Eirik Fjeld sa...

Kristoffer: misforsto deg en smule. Jeg skal IKKE la den episoden overskygge den fantastiske og enestående fotballspilleren han var, men det var ikke gøy å se han skalle ned Materazzi. Jeg blei superskuffa...

PS, trodde du hylla Zidanes utvisning slik at Italia kunne vinne...

Audun: Er du i gamle trakter nå eller?

Kristin-Bistin-Bo-Bistin sa...

vil du sei at Italia FORTJENT å vinn VM etter kampen mot AUSTRALIA???!!! Å nei, der stille æ mæ FULLSTENDIG uenig!!!

Eirik Fjeld sa...

Kristin: Du kan ikke se på en kamp, VM handler ikke om en kamp, men om 7 for de som vinner. Frankrike hadde også dårlige kamper i 1998, Brasil i 2002, men de vant! Italia viste faktisk det beste spillet gjennom 7 kamper dette året... Spesielt om en tenker poå hvordan Italia normalt spiller når det er mesterskap, dritkjedelig. Det gjorde de ikke denne gangen. De vartet opp med angrepsfotball ingen andre gjorde i dette mesterskapet...