fredag, januar 12, 2007

alle fotballinteresserte; se her!

Som kanskje noen av dere vet, drev jeg den norske supporterklubben for Tranmere for noen år siden. Jeg holdt på med det i 4-5 år, jeg ga opp på grunn av all tid som prosjektet krevde.
Dette året derimot har jeg blitt kjent med en engelsk kar som er svært interessert i vikinger og lokalhistorien på Wirral, det området Tranmere holder til. Jeg har vært klar over dette før, men har fått en ekstra "go" for å gjøre noe med det nå; Tranmere er nemlig et gammelnorskt vikingnavn. Ordet er todelt og betyr "Traner på sandbank". "Tran" = fuglen Trane, og "mere" kommer fra det gammelnorske ordet "melr" som betyr sandbank.

Derfor skal jeg og en kamerat fra vestlandet, Tom Roger Hjelle, drive en ny blogg som skal handle om nettop de norske røttene til Tranmere. Og på den måten håper vi at klubben skal få litt publisistet i norske medier... Ta en titt på bloggen, som er langt fra et ferdig produkt, ble laga i går... Adressa er http://trsn.blogspot.com

2 kommentarer:

Tor Gunnar sa...

Hallais gode mann!

Jeg er ikke noe ess på rettskriving, men jeg lurte litt på hvorvidt man skal skrive:
et NORSKT navn
eller
et NORSK navn.
Jeg lurer på om ikke det er sistnevnte...?

ja ja...

Eirik Fjeld sa...

joda, det kan vel hende det, men jeg bor jo tross alt i england for tida, så har nok glemt litt av rettskrivninga...

tjohei